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Deldro: Delivery Drone / Paketdrohne

Angebot beendet | 11. Okt. 2019, 17:00

Kaufpreis

1'527.00


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Beschreibung

Deldro: Delivery Drone / Paketdrohne

bis zu 3kg Lieferkapazität - ready to fly

Deldro hat ein Lieferdrohnen-System entwickelt, das für Geschäftskunden Waren bis zu 3 kg zwischen definierten Start- und Landefeldern transportiert. Die Drohne wird vom Kunden über eine Smartphone-App gestartet, um zum ausgewählten Ziel zu fliegen. In der zentralen Leitstelle überwachen die Operateure die Flüge der Drohnen. Sie greifen nur im Alarmfall während des Betriebs aktiv ein. Ansonsten fliegen die Drohnen autonom auf den vorgegebenen Routen.


Die Auktion ist Teil der Firmenauflösung der Deldro AG. Siehe weitere Auktionen dieses Anbieters für die weiteren Auktionsbestandteile.


Diese Auktion umfasst 

-1 Paketdrohne, wie nachfolgend beschrieben. 

- Die 3D CAD Grafikdateien erstellt durch RadiateEngineering GmbH in Zürich


Nicht in der Auktion enthalten, aber in anderen aktuellen Auktionen des selben Verkäufers erhältlich: 

  • 6 Akkus, wobei 2 Akkus für einen Flug benötigt werden des folgenden Types: LiIon 18650 6S [25v] 30Ah 10C
  • eine Fernsteuerung, welche für die Operatoren benötigt werden
  • Ladegerät für die Akkus

Die Software für den Betrieb der Flotten-Leitzentrale ist  ebenfalls nicht Bestandteil dieser Auktion. 

Die Drohne kann sowohl über einen onboard-computer über eine 4G Funkverbindung mit einer Groundstation wie MissionPlanner oder QGroundcontrol verbunden werden, oder aber direkt mit einer herkömmlichen Funkverbindung, z.B. 433mHz. Für mehr Infos siehe www.deldro.com


Beschreibung des UAV: 

Der Airframe ist als klassisches Quadcopter-Design konzipiert. Als Besonderheit seines Layouts ist sein Körper aerodynamisch geformt und das Design bringt den Körper auf Reisegeschwindigkeit in die ideale Position im Luftstrom.   


Main-Specs

MTOW 12kg

Flying weight without Payload 9kg

Main-Battery LiIon 18650 round cells6S [25v] 30Ah 10C

Emergency Battery for Parachute 4S [14V] 500mAh 80C

Motors max continuous power4x1595W [6380W]

Props (Deldro 1)19 x 5.7 inch 

Props (Deldro 2)26 x 7.5 inch

Max Propulsion capability330N/ 33680g 

Hoover power on MTOW1725W

Motor wheel base1000 mm

Parachute IFC-84-SUL projected area3.5m2

Impact energy with parachute 110j 

Descend speed with parachute4.6m/s

Redundant flight controllers for 2 designed, 1 currently installed

Redundant communication downlinks 4Gfor 2 designed, 1 currently installed


Materials

The airframe is mainly designed in light-weight carbon composite. 

The tubes leading to the motors are designed in thik carbon composite. 

Parts where antennas are placed, are made on GFK (glass fibre composite).


Performance

Airspeeds: The maximum tested airspeed is 19m/s. For safe operations, do not fly above 14m/s


Weather conditions

The UAS is water proof, tested on 30min of heavy rain. For safe operations, do not fly in rainy conditions. But drizzle rain is acceptable for flying. Snow doesn’t affect the drone at all. 

Fog itself doesn’t affect the drones flying capbability. For the landing procedure, we use an Infrared-beacon system and a laser range finder. Fog does disturb the laser under certain fog conditions. 


Propulsion System

The propulsion is a multi-copter configuration with 4 motors (quad-copter). The motors are well powered with a max Propulsion capability of 330N [33’680g] against a MTOW of 12’000g. The trust/weight ratio with 2.8 is more than enough. A ratio of 1.8 is required to guarantee a excellent controllability.


Power Supply

The UAS is powered by two Battery Packs on 6S [25V] 6P [15Ah] LiIion Round cell of Sony US18650VTC5 Cells. Those cells are long term testet and extremely robust industry cells with high capacity and high C-Rates. In normal operations we drain 2.3C from the Cells, on short peaks until 3.7C. But the Cells are rated to be used until 10C. 

Sensors 

The UAS has two redundant Pixhawk flight controller. Each of them requires the following sensors:

  • On IMU (3-axis accelerometer, 3-axis gyroscope, and 3-axis magnetometer) for position and attitude estimation
  • GPS -> position estimation
  • Barometric pressure for high estimation
  • Laser range finder for high estimation
  • 2 temperature sensors on  each battery (1 on a cell in the middle of the pack, 1 on the main minus pole)
  • 2 temperature sensors on the ESC (1 on the cooling fins, 1 on the ELKOs)
  • 1 temperature sensor on each flight controller
  • 1 temperature sensor on each onboard computer

Payloads

Since the main purpose of the airframe is to deliver parcels, the payload is the main purpose of this UAS. The UAS uses a medical standard EPP termal delivery box with 300 x 200 x 225 mm in Size and 380g weight. In total the drone can carry up to 3kg weight.

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